Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο, Μαΐου 24, 2008

Web 2.0




Το τρίτο, κατά σειρά, συμπόσιο ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning), που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Southampton (25-01-2008), επικεντρώθηκε σε ζητήματα σχετικά με την τεχνολογία Web 2.0 στην εκπαίδευση.

Η αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων (wikis, ιστολόγια) και σχετικών εργαλείων (Facebook, MySpace, Elgg και Second Life), ο ρόλος και η θέση του δασκάλου στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής μάθησης, η ανάπτυξη, η χρήση και επαναχρησιμοποίηση των μαθησιακών αντικειμένων (learning objects) για εκπαιδευτικούς σκοπούς ήταν τα αντιπροσωπευτικά θέματα του συμποσίου.

Οι βιντεογραφημένες εισηγήσεις και σχετικές διαφάνειες παρέχονται εδώ.

Χαρακτηριστική πάντως είναι η αμηχανία μερικών εισηγητών να μπουν στην ουσία των θεμάτων σε σχέση με την αντιστρόφως ανάλογη πληθωρική πόζα τους. Υποτίθεται πως με την κατάργηση του βήματος έχουν τη δυνατότητα να είναι πιο προσιτοί στο κοινό: μπορούν να αλλάζουν θέσεις, ακόμη και να κάθονται πάνω στα έδρανα, αν και συχνά επαναλαμβάνουν πράγματα που το ακροατήριο ήδη διαβάζει βλέποντας το λογισμικό παρουσίασης. Οι βιντεογραφημένες παρουσιάσεις επιβεβαιώνουν, μεταξύ άλλων, το εξής προβληματικό φαινόμενο: μπορεί να μην έχεις να πεις κάτι ουσιαστικό για τις "επαναστατικές" αλλαγές που φέρνουν οι ΤΠΕ στη μάθηση, φτάνει να αυτοσυστήνεσαι ως εναλλακτικού τύπου δάσκαλος και να αναφέρεσαι απλά και μόνο σε κάτι που νομίζεται ως "καινοτομικό" και τεχνολογικά "προηγμένο" όπως η τεχνολογία Web 2.0.

Xρήσιμο και κατατοπιστικό εισαγωγικό κείμενο για τον Web 2.0 υπάρχει σε αυτόν τον δεσμό.

Οι ιστότοποι eLatin eGreek eLearn και κυρίως ο Chiron, διαδικτυακό περιβάλλον συνεργασίας που έχει δημιουργηθεί από (και για) ισπανούς κλασικούς φιλόλογους-εκπαιδευτικούς, στηρίζονται επίσης στον Web 2.0.

Δημοσίευση σχολίου